ETT BESÖK I MARGRET RIVER

Första natten i bilen gick oväntat bra, jag sov nästa hela natten trots att jag har dragit på mig en rätt rejäl hosta. När vi vaknade upptäckte vi dessutom att vi var närmare Margret river än vi trott, närmare bestämt precis utanför. Vi körde in till "centrum" gick runt och kikade lite i affärer och köpte mat innan vi åkte ut till havet. När vi väl kom dit förstod vi varför alla vi pratat med tjatat så om den platsen. 
 
Vi möttes av en fantastisk vy med klipphällar och en kritvit lång strand där inte en kotte syntes till. Vi åt vår lunch, tog lite bilder och sen hoppade jag runt i havets vågor euforisk över den fantastiska plats vi kommit till. 
 
På eftermiddagen fortsatte vi vår bilfärd ner längs kusten ut till en udde, där satt vi parkerade sida vid sida med en annan bil och åt vår middag. Efter maten trotsade vi vindens styrka och gick ut på en promenad för att få se solnedgången på riktigt och inte bara genom bilrutan. 
 
Även denna dag avslutades med en lite för långdragen kvällskörning i brist på bra parkeringsplatser att sova på. Jag fick även tvärnita för två kängrur som väldigt brottom fram.
 
 
 
 

Kommentera här: