NYÅR I OZ

När vi äntligen kommit till rätta och fått tillgång till vårt rum på hostlet var sömn rätt högt prioriterat på listan. Efter ett par timmars sömn var det sedan dags att pynta sig och dra fram "partyoutfiten" ur ryggsäcken. Förväntningarna inför nyårskvällen var inte direkt skyhöga eftersom vi bägge kände oss rätt jetlaggade och sega efter resan.
 
Till en början hängde vi kvar på vårt hostel och satt mest och snackade skit och drack öl med diverse folk. Sen gick några av oss ner till ån för att kolla på fyrverkerierna. Efter 12-slaget sprang vi glada i hågen upp till den så kallade "party street" och dansade in det nya året med dunder och brak. Och jag måste verkligen säga att jag redan fullkomligt älskar folket här! Det är en helt annan mentalitet och folk är faktiskt glada och trevliga mot varandra här. Jag vet inte hur många jag skrek "happy new year!" till och gjorde high fives med igår. Förmodligen väldigt många fler än vad jag hade gjort hemma i Sverige. Hur som helst var det en så jäkla kul kväll och jag ångrar inte för en sekund att jag valde att fira in det nya året här i Australien! 
 
 
2015 here i come!!!!

Kommentera här: